ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Ως αειφόρος ανάπτυξη (sustainable development), σύμφωνα με τη διακήρυξη της Παγκόσμιας Επιτροπής για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη χαρακτηρίζεται η ανάπτυξη «που ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες».
Βασίζεται σε δυο παράγοντες: Ανθρώπινες ανάγκες και περιβάλλον. Αφορά στη διαχείριση των πόρων, όπως η ενέργεια, το νερό, η ύλη, η γη.
Ανανεώσιμοι πόροι όπως ζωντανοί οργανισμοί για τροφή, ρουχισμό, οικοδόμηση, ιατρικές εφαρμογές κλπ. δεν απαιτείται να μειωθούν στη χρήση τους εφόσον ο ρυθμός χρήσης δεν ξεπερνά τη φυσική αναπαραγωγή τους. Αντίθετα οι μη ανανεώσιμοι πόροι (καύσιμα, μέταλλα κλπ.) απαιτούν περιορισμό στη χρήση και εύρεση υποκατάστατων αλλά και εναλλακτικών λύσεων.
Ο δρόμος για την αειφορία περνά από την μείωση της υπερκατανάλωσης, συνεπώς και της παραγωγής. Η έμφαση δίνεται στην οικονομία στη χρήση, στην επαναχρησιμοποίηση και στην ανακύκλωση.
ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη αποτελεί μια εκπαιδευτική καινοτομία που σκοπό έχει την εισαγωγή μιας διαφορετικής οπτικής στο σημερινό σχολείο σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας, οικονομίας και πολιτισμού, μέσα από την οποία θα διαμορφωθούν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός στην εισαγωγή αυτής της οπτικής.
ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το αειφόρο σχολείο είναι ένα σχολείο χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές, προοδευτικό, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό, ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες χαίρονται να φοιτούν, ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, τα ταλέντα και τις ικανότητές τους, ένα σχολείο που δίνει χρόνο για αναστοχασμό, που δείχνει αγάπη για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα, ένα σχολείο εργαστήρι της ζωής και της χαράς.
Η βασική ιδέα του «Αειφόρου Σχολείου», είναι η ενσωμάτωση των αξιών και των αρχών της αειφορίας σε όλες τις λειτουργίες του σχολείου, σε κάθε πλευρά της ζωής του, δηλαδή στη διοίκηση, στη διδασκαλία και μάθηση, στη διαχείριση των πόρων, στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο, στις σχέσεις του σχολείου με τη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα. Μπορούμε να κατατάξουμε τα χαρακτηριστικά του αειφόρου σχολείου σε τρεις γενικές κατηγορίες ή σε τρεις αλληλοσυνδεόμενους και αλληλεξαρτώμενους τομείς (ή πεδία):
Α. Τον παιδαγωγικό
Β. Τον κοινωνικό/οργανωσιακό
Γ. Τον περιβαλλοντικό/οικονομικό
Το Σχολείο μας, από την ίδρυσή του ακόμη, προσπάθησε να υπηρετήσει τις αρχές της αειφορίας δίνοντας έμφαση σε διάφορες δράσεις που έχουν σχέση και με τους τρεις παραπάνω τομείς. Έτσι, ανέπτυξε περιβαλλοντικές δράσεις, δράσεις εθελοντισμού και γενικά το Σχολείο στράφηκε σε αναζήτηση σύγχρονων μεθόδων που προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία καθιστώντας την πιο αποδοτική και φιλική στους μαθητές.
Στα άρθρα που προστίθενται σε αυτή τη σελίδα θα βλέπετε τις σχετικές δράσεις.
Τα Εκπαιδευτήρια ΕΛΠΙΔΑ, στο σχέδιο δράσης τους έθεσαν ως στόχο μέσα στην επόμενη διετία με οργανωμένες δράσεις να αποκτήσουν το σήμα του Αειφόρου Σχολείου.
Αν επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα για το αειφόρο σχολείο, πατήστε στην παρακάτω εικόνα:
Διακρίσεις Μαθητών – Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδος
«Γαϊτανάκι ονειρεμένο, μ’ απηλιώτη άνεμο φερμένο, Κλώσε χρώμα να σκορπίζει, μια αγκαλιά για να ανθίζει – 100 Χρόνια Μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής – 100 Χρόνια Έμπνευσης από το Μεγαλείο του Μικρασιατικού Πολιτισμού» Αυτός είναι ο Διαγωνισμός Ζωγραφικής που διοργανώθηκε από την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδος, στον οποίο διακρίθηκαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Σχολείου μας […]
Βράβευση για τα 200 χρόνια από την Αγιασμένη Επανάσταση
Η Κίνηση Επικοινωνίας Πολιτών Φιλύρου διεξήγαγε διαγωνισμό εικαστικών σχετικά με τα 200 χρόνια από την Αγιασμένη Επανάσταση του 1821. Το Σχολείο μας δίνοντας τη δυνατότητα να αναδειχθούν οι κλίσεις των μαθητών/ τριών του, συμμετείχε με δυναμική παρουσία στη διοργάνωση. Βραβεύθηκαν πολλές από τις συμμετοχές των μαθητών μας, οι οποίοι εκτός από τους επαίνους και τα […]
Εσύ ξέρεις να φτιάχνεις χαρταετό;
Με αφορμή το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας οι μαθητές της Ε΄ κατασκεύασαν έναν χαρταετό πραγματικών διαστάσεων, αφού πρώτα έγραψαν τις οδηγίες κατασκευής του. Η δημοσιογραφική ομάδα του Σχολείου μας ανέλαβε να φωτογραφίσει τη διαδικασία και να σας την παρουσιάσει! Αν λοιπόν, κι εσείς είστε ένας από αυτούς που δίνουν χρήματα για να αγοράσουν τον χαρταετό […]
Από την παραγωγή στην κατανάλωση!
Μαζέψαμε ελιές από την αυλή του Σχολείου μας. Τις χαράξαμε και τις βάλαμε στο νερό ώστε να ξεπικρίσουν. Μέρα παρά μέρα αλλάζαμε το νερό τους. Σε 20 μέρες έφυγε η πικράδα τους. Τις αλατίσαμε και τις βάλαμε μέσα σε λαδάκι και ξύδι ώστε να διατηρηθούν. Κεράσαμε τους συμμαθητές και τους δασκάλους μας απ’ τη δική […]
Πορεία στο δάσος από τη Γ΄ Δημοτικού
«Πανύψηλες καστανιές και αγκαθωτοί θάμνοι ντυμένοι στα φθινοπωρινά τους, πανέμορφο τοπίο!» «Εξερευνήσαμε το δάσος, κάναμε ορειβασία στην πλαγιά του βουνού Χορτιάτη, αναρρίχηση στα δέντρα, μαζέψαμε πολλά κάστανα και παίξαμε. Χαρήκαμε την ομορφιά της φύσης.»
Έπαινος στα Εκπαιδευτήρια από την ΕΡΤ!
Μια προσπάθεια των μαθητών του σχολείου μας, ένας φόρος τιμής για τη θυσιαστική εξέγερση των προγόνων.
Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην προσπάθεια απελευθέρωσης της Μακεδονίας, αλλά και τη συμμετοχή των Μακεδόνων αγωνιστών στον γενικότερο αγώνα του έθνους.
Συμμετέχουν μαθητές της Ε΄ τάξης (έτους 2020-2021), αλλά και κάποιοι μαθητές από άλλες τάξεις προηγούμενων χρόνων.
Φωτιά, μια φοβερή καταστροφή!
Οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον 2ο Πυροσβεστικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Οι μικροί μας μαθητές ξεναγήθηκαν στον χώρο του Σταθμού, πληροφορήθηκαν για τις αρμοδιότητες της Πυροσβεστικής, για τον τρόπο αντίδρασης σε πιθανή φωτιά και συμμετείχαν βιωματικά σε δράσεις που σχετίζονται με την πυρόσβεση. Η φωτιά παραμένει μια […]
Στη φάρμα του Σχολείου μας!
Γεια σας! Είμαστε ο Πρωτάκης και η Πρωτούλα! Μαζί με τα φετινά Πρωτάκια της «ΕΛΠΙΔΑΣ» θα σας πάμε σε πολλά μέρη, θα κάνουμε πολλά και πρωτότυπα πράγματα.Η πρώτη μας εξόρμηση, στη φάρμα του Σχολείου!Έχετε δει νεογέννητο μοσχαράκι; Εμείς πρώτη φορά!Έχετε δει γαϊδουράκι; Εμείς πρώτη φορά. Μας τον χάρισε μια συμμαθήτριά μας.Χαϊδέψατε ποτέ κουνελάκι; Κι αυτό […]
8η Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού
Είναι Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021. Η σημερινή Δευτέρα δε μοιάζει με τις άλλες. Η τσάντα είναι ελαφρύτερη και δεν περιέχει βιβλία και τετράδια, αλλά κάτι πολύ διαφορετικό… τα αθλητικά μας είδη! Επίσης, δε θα πρέπει να ξεχάσω να γράψω, αγαπημένο μου ημερολόγιο, ότι η ενδυμασία μας είναι και αυτή κάπως αλλιώτικη, θα έλεγα πιο σπορ. […]